klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Tuesday, February 21, 2006

penat blom sudah...

be write on,
February 21, 2006 at 7:21 pm


rasanyer lama btol x beborak dcni.. sori sgt minggu lepas bz sgt, ni pon bkl² bsmbug lg ke'bz'an ny.. e.t & zam, balik sabah ari tuh 13feb, time jg plan dtukar dr just nk wat majlis nikah je jd mjlis sanding.. tuh yg xpepsl my mom demam tkejut, muntah³ mcm mengidam pl nengokny.. risau jg aku klo demam xkebah sampai majlis kawen e.t..

14feb pl kuarga zam smpai, mula ler bz depa nk carik brg hantaran.. e.t & zam, aku n mak pl g carik mak andam tuh e.t, meredah ladang jg le kami.. huh, bl ingat balik mcm xcaya jerk, wira atoy leh pnjat bukit tuh, bukan sket kami ni.. klo xsilap aku kami ber6 ngan kawan mak.. mgkin dgn nekad, walo hampir tbenam wira sampai jg kami umah mak andam.. success.. misi ptama de bjaya.. harga nyer pon bleh tahan jg..

atoy pl bz ngan kazen³ aku, tugas dorg g pasar, beli brg dapur.. sian jg aku kt atoy.. seawal kul 5pg de mula ke pasar.. bkn takat shari 2 mcm tuh. aku kira ampir smggu mcm tuh.. hanya tuhan yg tahu btapa penatny..

daddy pl jd driver tuh kuarga pihak lelaki.. bz carik brg hantaran.. mummy pl turun naik muis.. urusan nye bkaitan ngn muis.. mama pl keje nye mudah jerk carik khemah kusi n meja..

16feb, aku, et & zam ngn mak aku kuar pi bandar lg.. kami bz carik brg hntaran tuk balasan.. penin jg pala nak penuhkan 9 dulang hantaran tuh.. dlm penat³ mcari tuh, sempat jg kami kami bgurau sakan.. jd xde la penat sgt.. yg paling besh bila kami nak sukat saiz kaki zam.. cerewet jg c'pndiam nie.. apepon, die suka pilihan aku tuh.. kasut,wallet tuk hntaran aku yg pilih tuk zam.. jenama alfio raldo lg.. yg pnting e.t gumbira n zam suka.. aku xkisah.. ape sgt le trbag rm500++, tuk beli kbhgiaan dorg.. xcukup kt ctu, kami mronda kt bodyshop lg.. e.t pilih wangian stawberi tuk zam.. not bad, aku pon suka bau tuh.. xsdr ari de tghari, mula prot bkeroncong.. singgah jups mkn,huh.. bselera btol e.t & zam.. dlm bselera³ tuh msh smpat jg nk bdiet, bkn ape risau baju pngatin xmuat..

dlm mggu tuh, xsah kalo xsmpai uma x tgh mlm.. peh tuh de biasa de brendam kt bilik air tgh³ mlm, kekdg teringat jg pesanan jf, tp kalo xmandi sure la xleh nk lelap mata mlm tuh.. huh..penat³. so tuk ksian kalinya, pesanan jf dlupakan lg.. sori my dear

17feb.. ni kne wat psiapan last sblm ari nikah esok.. mlm ni jg kami wat mlm brinai tuh kedua mempelai.. ikut adatnye, kami just buat utk e.t jerk.. tp bab kami sian kat zam, lgpun kami nk die menikmati hari kawen nyer ngan penuh adat istiadat bugis.. kami skalikan.. mlm tuh e.t ngan persalinan putih, n zam psalinan purple, duduk sedondon dpelamin kecil tuk d'inaikan.. selepas majlis berinai & tepung tawar.. aku n mama, dera pngtin lg.. mlm tuh kami corakkn tgn n kaki e.t & zam, tugas mak pl suapkn mkn e.t & zam.. mula³ segan jg zam.. bl d'ingatkn perut yg lapar.. abis 2pggan jg zam bsuap ngan mak.. n mnjadi sejrah pl bl kedua pngntin tuh tetido kat plamin kecil sampai ke suboh.. hehehe

seawal kol 4pg makcik aku kejutkn zam & e.t, dorg mandi bradat pl.. liat jg zam dbangunkn mgkin sbb penan smlm x abis lg. xpesal dgr kuliah suboh pg tuh, pnceramahny sapa lg kalo bkn makcik aku.. mudian, aku n mama pl dmandikan.. amik berkat pngntin mgkin..

8pg, e.t bkhatam Al-Quran.. rombongn meminang sampai kol 10pg.. slepas meminang e.t sah jd tunangan zam. dlm pd tuh jg, mjlis langkah bendul djlnkan. dlm gtu² sempat jg kuarga c'zam risik aku tuk kembar zam azizi.. kusssemangat, lupe kan dlu hal tuh, sat lg kalo jf tau mengamuk pl dia nye..

kol 1tgh hari majlis akad nikah djlnkn.. slepas 3lafaz sah e.t jd isteri zam.. mcm drama pl rasanye, bila nngok airmata e.t mnitis.. yg jd parahnyer.. e.t bleh mnangis teresak³, abis mekap ny.. mudian mula 'adat bmain' pengntin mula pijak memijak kaki.. kononnyer supaya lam pkhwinan nanti tiada ya tertindas oleh kuarga masing³, pengntin jg kene berebut tuk bangun n blari kluar rumah, untuk berebut memijak tanah.. haru jg bila e.t bkn berebut pijak tanah bz nk minta dukung dr daddy..sblom mjlis nikah, jf ngn kuarga sampai.. alhamdulillah.. slain dr dtg jenguk e.t, lepas jg rindu aku kt jf.. he².. dlm bz³, smpat jg kami g bdating.. sekurg² kurang rindu aku kt jf.. (sbenornye, mkin btambah ade laa.. uwaa bl lg dpt bjumpe ni.. )

slepas kol 3ptg, e.t & zam bsanding.. 12psalinan baju.. penat tol aku nengok dorang.. lam gtu³ sempat lg .t & zam bgurau senda dplamin.. pendek kata, ttamu yg dtg tkejut ngan aksi kedua mplai dplamin.. adik³ arwah abah.. cik mi n cik ta' dtg ngn kuarga masg³.. cukup³ tharu bila kawan² aku, baby & julie dtg ngan kuarga masg³ dr lahadatu, walo bnjir sampai jg.

lewat mlm mjlis selesai.. tp tugas kami blom selesai lg.. tgh mlm tuh jg kami kene bukak pelamin, khemah.. n tengah mlm tuh dlm ngantuk³ kami hantar mak andam n tukang masak balik ke rumah..

ahad-19feb, kami hantar pngntin ke rumah lelaki.. hehehe².. sbenornyer kami just hntr ke airport jerk.. lam pd nk hantar.. smpat racing car lg.. mama, atoy, n daddy.. kelam kabut bw keta.. bkn ape takut tlepas flight.. alhamdulillah suma slamat sampai..

n smlm, 21 feb.. kuarga aku wat knduri doa slamat smpena 3hari selepas pnikahan adik aku.. jd abis ler kisahnye..

apepon penat xsudah lg.. ari nih jerk kami brehat.. esok de start nk kemas brg pl.. bukan ape nk pindah umah baru.. so awal bulan depan.. drumah baru la kami.. ni yg penat x sudah² lg.. heheheh³...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...