klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Monday, December 17, 2007

Ciuman Pertama & AKu…

be write on,
December 17, 2007 at 9:52 pm


mlgkah pada tapak tiada jodoh…bgai 1 pjuangan tnpa smgt…akur pd takdir,ttg 1 kkalahn…klh sblm bjuang e2 tiada pgharapan…rintik ujan mnempias bias2 rasa sejuk.. blm mmpu hilangkn hangt yg beronak d dada…ada 1 obatnya, nmun degil tuk ku akuinya kerna pasti kcewa…pergi usah bpaling,blm mmpu aku laku wlu aku thu e2 yg prlu.. usah btahan kerna suma suda usai…

mngimbas pd kenangan smlm pnuh luka.. bibir mungil tnoda dgn ciuman ptama yg x hrus d sia2kn bgitu sj…mentah lgik usia wktu e2.. tpedaya aku oleh kebuasan bibir sang cikgu.. yg pd pmahaman aku hrus hormat tp cikgu mgkhianati kpercayaan sang bapak…aku yg waktu e2 bodo dlm usia yg blm baligh, mgerti ia xhrus blaku… sukur ia cuma yg ptama tnpa ulangn…nmun kbencian e2 mlekat hgga aku dwasa…ciuman e2 trus mjd rhsia kerna aku tau ia slh…aku rsa jijik.. sdgkn ia hrus jd kenangn jika ia hdir tuk insan yg aku damba…dctu aku tsedar seorg cikgu jg insan…jg llaki…jg prmpuan.. bkn malaikat…penodaan yg aku rasa mbuang trus rasa hormat aku pd cikgu.. bkn pd seorg tp semuanya.. mreka suma sma.. hya tugas..nmun cikgu jg bisa mrosakkan…

e2 dlu, kni ciuman ptama e2 manis ku rasa… bkn pd usia smentah e2…bkn jg pd cikgu e2.. wlu msi bsama cikgu, tp ia luhur.. tnpa pksaan wlu sparuh sedar…wlu ada mamai,tp ia bkn pkhianatan…wlu tiada ulangan,tp msi mngekalkn,cikgu ttp mnusia…ya,cikgu ttp mnusia…

wlu ia sesigkt mlm…ia mjd “kenangan yg terindah”…

Dar, usai sda crita smlm..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...