klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Monday, December 17, 2007

Chotoh, Lindoh & Aku….

be write on,
December 17, 2007 at 9:40 pm


Huh!!...sejuk nye awl pg ni…xthu la, knpa liat sgt nk solat subuh sdgkn aku da lama duk kt bucu katil… hri2 mcm tuh… agaknye lidah aku da keras da nk bca doa Qunut… adoiiii… cmna nk jdik mnantu pilihan ni,heheheee..

Hri ni sma spti hri sblm nye.. aku msi bgai bdiri tegak d tgkt 21, yg silap tapak aku bleh ja2 thempas kt bumi…e2 aku bagaikn khidupan aku skrg.. aku bperang ngn prasaan sjk kmnculan smula Chotoh… aku trus mjd aku sdgkn ku thu bkn e2 yg d mhu nya, tp ckup la aku trus mjd aku krna spti sllu, aku msi bgga jd aku…

aku thu jurang beza aku & Chotoh umpama pembru & rusa.. aku mburu sdgkn Chotoh d buru… & skrg Chotoh sdh jinak, bisa dbelai… mlah mjd ksayangan.. sdgkn aku mjd saingan pburu nya… letih aku…

d 1 hri yg lain aku bbaik smula ngan pburunya, dgrnya Chotoh x lgik d manja..Chotoh dbiar pergi agar bebas…pttla aku ble bsembang mnja ngn pburu nya.. & aku pnya pluang mjd pburu lgik wlu yg ku buru slama ni bkn Chotoh… biarla skurg2nya aku pnya teman bburu… asal jln seirng xdragu utk mgejar.. ku buang asmha & lelah agar sma2 bisa d tapak yg sama…

Pagi ini, aku mula thu knpa aku liat mcium tikar…. Bkn kerna aku leka tp kerna aku mula rasa amarah… rupanya kini ada planduk lain dlm jagaan… Lindoh mgnti planduk lama… lbuh bhgia kerna mdpt restu kuarga.. ble mkn besar xlama lagik…tntu jmputan kn dtg jua…rupanya ini aturan strategy baru pburunya.. mburu Lindoh, mlepas chotoh.. huh!! dan aku bbruru kseorgn lgik.. lalu aku suarakn kbosanan.. biar pun ini hya ujian, aku sdh xbtahan.. aku hrus lari lbih laju tuk prgi…dlu pna tnpa teman, xmstahil aku mmilih tuk jd sndri skali lgik…

Hutan ini luas.. mmilih jdik pburu e2 aku… kcewa tnpa hasil, e2 jg aku… suma plhan d tgn ku.. aku akur tkdir ku…biarla bgni kerna aku thu aku xmmpu lgik mjadik saingan Chotoh atau Lindoh…aku pburu, aku bkn Rusa spti Chotoh, atau pelanduk spti Lindoh…

Usahla blari lgik wlu ia hya spantas anak…kerna aku xkn lgik mgejar…wlu tiasa ashma @ lelah.. aku xmgkin lgik mhu mgejar…biarla aku trus pasrah klu mmg e2 yg dmhunya…aku akn trus dcni…bdiri atau duduk tp bkn blari tuk mgejar…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...