klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Wednesday, November 17, 2010

emonye aku!

mlm ni aku trasa sgt Emo okey,
maybe sb en.ayah keje,
atau sb aku kat uma mak aku tanpa en.ayah,
atau mungkin sb cikLuna agak mragam tadik.
.
ah.sebenarnye aku rindu kat Abah aku,
da 17thn kmi bpisah,
perpisahan yg tak mungkin kami bjumpa d dunia fana ni.
.
aku pna tanyakan pd adik bongsu ku,
"apa kenangan yg dia ingat tntg Abah?"
ringkas jawabnya, "tiada".
(nota: Abah mninggalkn kmi d usia adik 9thn)
& rasa ku, usia itu harus ada satu kenangan yg akan trus tsemat dhati.
.
aku sering inginkan cikLuna mngenang aku saat rindunya dtg,
atau mngingati ayahnya tatkala ada sesuatu yg mngusik hatinya,
mungkin ini impian semua ibu?
.
ku tak ingin cikLuna lupa ttg aku,
kerna tidak sesaat pon aku tidak mngingati saat2 ku bsama Abah,
stiap kenangan itu kemas tpahat dhati ku.
.
& sangat bangga aku,
mniru didikan Abah pd ku,
ku asuh cikLuna dgn satu2 ajaran Abah,
hingga aku sering mmantau en.ayah agar Abah sentiasa ada dhati kami,
wlu jasad & wajah Abah,tidak pna tpandang oleh en.ayah!
.
NoorFatmawati,itu nama pemberian Abah pdku,
agar aku mjadi seorang pemimpin,
ya nama itu d adaptasi dr nama 'Patmawati',ibunya Megawati.
& nama Luna Fatmazahra ku berikan nama pd cikLuna,
agar dia mcontohi sifat puteri Rasulullah saw.
.
terlalu rindu aku pd Abah.
hingga aku mngimbas setiap kenangan yg ada.
ia bagai sebuah diary usang!
.
Norizi @ Nurulizi Yang Hussain,
nama ini akan trus tsemat d hati ku selamanya,
smoga,d akhirat nanti,
aku dpertemukan dengan Abah ku (jua ibuku,permaisuri hatiku..)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...