klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Wednesday, December 30, 2009

i hope...

hurmss...kadang2 aku sndri bagai bmimpi...spti yg aku tak pna bharap,namun ia dtg tanpa aku sedari...
hmpir stahun lalu,aku d ijabkabulkn ngan seorg yg tlh lma aku kenali..xtlintas lgsung aku...siapa sangka dia yg sering ada utk bgurau..utk slalu dengar telatah nakal ku..dia yg slalu ingin mrasa air tangan ku..dia yg sanggup d buli..dia yg slama ini selalu dekat saat dperlukan & d abai bl saat2 aku bhgia mngait cinta...ah,itu la jodoh,sukar tuk dtolak atau dnafi...

& suatu ms dlu,aku xpna bmimpi tuk mnimang chaya mata ku sndri..namun Allah maha besar,janin dperut smakin besar..stiapkali mgusap perut ku yg kian mbuncit,aku brsa takjubnya..perut itu ade nyawa..ahhh..ah...
2november09,tarikh yg tak tduga..aku sah bgelar seorg ibu..wlu dgn payah..aku bjaya jugak..Masyallah..Maha Besar Allah..aku tlh jdik IBU...ibu pd anak yg ku kandung d perut ku..masyallah,subhanallah,alhamdulillah...

namun hgga ke hri ini,aku msi spti tdk mprcyai..aku bsuami & punya zuriat sndri...mlihat telatah Luna yg smakin nakal,smakin tenbam..amat2 mbahgia kn ku..kdg2 telatahnya mjengkelkn..namun,mgembirakn..hahahaa..seringkali aku btelagah dgn nya..umur bru 2bulan namun sllu sj mhu menang..hehehee..sungguh manis saat itu...

& yg paling manis,tatkala myusu kn Luna..Luna mmg degil,lgsung xnk bkompromi..xnk sungguh mnyusu botol..ttp nk breast feed..ermsss bukan aku xnak..namun,aku ttekan bla kmi brada d kaw. awam..sukar tuk aku nyusu kn Luna..namun,Luna sj mhu menang..& aku,sbg Ibu,mn tega biarkn Luna mrengek manja...namun tatkala myusu kn Luna,itu adalah detik2 trindah kami..aku suka mgusap rambut Luna yg lebat...mnguis2 tlapak tangan yg chumel..mgusik2 telinga nya..& kdg2 aku suka mgaru2 tlapak kaki nya..suka aku bl Luna kgelian...

hya Allah yg maha mgetahui..betapa bhgia nya aku dgn kurniaan ini...smoga kbhgiaan kami bpanjangan..selamanya... :) Amin!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...