klik-klik! Agar ku Jadik berUang seperti kamu!

ceritera luna, luna &ayahu


WE LOVE. WE CARE. WE RESPECT EACH OTHER

belum daftar heartbeat.my?taktau bagaimana?
ini ada
toturialnye.

Monday, July 18, 2005

otak x cntre

be write on,
July 18, 2005 at 12:13 am


hyea all....
lama sungguh aku tak apdat blog aku nie..
bukan ape..
otak aku x centre 2-3menjak nie...
banyak yang aku nak kongsikan...
rasanyer korang suma da tau yang aku ade bela sorang anak angkat... 'adam'...
sayang sangat aku kat baby aku nie..
kalo seblom rasa sayang yang ade lam hati aku sorok sampai nak kuarkan pon tak bleh...
huh korang caya x aku tak sayang mak aku?
mungkin korang akan kata aku nie anak durhaka,
tapi demi allah aku sebenarnyer tak sanggup sayang mak aku...
dulu`... aku teramat sayang arwah abah, terlalu..
sehinggakan kasihsayang aku kat abah sukar untuk aku citerkan..
sayang aku kat mak aku pon berbelah bagi,
walopon tangan pengasuh yang membesarkan aku..
makbapak aku org bisnis, walopon bukan jutajuta tapi cukup sibuk untuk amikperatian kat aku, tapi tak bermakna depa lepas tangan..
buktinyer setiap aku 5beradik, diasuh oleh seorang pengasuh setiap sorang... alasannyer supaya pengasuh kami tak lalai jaga kami...
tapi...
ajal maut tuh kat tangan tuhan...
arwah abah pergi masa aku solah rendah lagik, apa yang aku tau masa tuh..
cuma menyalahkan takdir semata, aku rasa dunia tak adil kat aku..
kenapa Allah amik abah...
kenapa orang yang paling aku sayang kene amik oleh Allah...
bertahun2 aku salahkan takdir aku...
aku takut sayang orang lagik, sejak itu bagiku Allah akan pisahkan aku dengan insan yang aku sayang...
hatta amak aku, aku tak sayang..
bukan niat aku..
tapi hakikatnya aku takut untuk menyayangi mak, kerna aku takut kehilangannya...
aku dbesarkan diasrama...
abes sekolah aku memilih untuk tinggal berjauhan dr pamily,
hasrat ku supaya kasihsayang depa kian uth.. rindu kan pengikat kasih....
kelahiran adam, membuatka aku lupa tentang peritnye mnyayangi..
setahun aku menjaga adam dengan kasihsayang...
walopon ramai yang memandang sinis kehidupan aku..
punya anak tapi tidak bersuami..
argh, mulut orang sekarang mereka merendahkan aku,
kalo mereka tau siapa adam, dan bagaimana dia menjadi anak aku..
tentu mereka akan membanggakan aku..
tapi biarlah...
aku senang berdiam diri..
bagiku adam segalanya bagi aku...
aku terjaga akhirnya dari lena, aku tak boleh SAYANG sesapa...

18.06.2005 genap setahun aku jadik MAK adam...
maknanye adam pon da genap setahun, manisnya aku rasa..
terlalu dalam kasih ku buat adam...

namun, 27.06.2005 meragut segalanye..
aku kehilangan adam...
adam diambil semula oleh IBU (kalo seswai ku gelar ia..)
dulu, setahun yang lalu aku terima adam dengan sepenuh hati,
tatkala tiada sape nak kan adam hatta ibu kandungnya, aku menghulur tangan..
namun kini....
semua nyaaaaaa....
dan kini sekali lagik luka aku berdarah...
aku teruji lagik...
ampir gila aku dbuatnya...
insan yang aku sayang dirampas lagik....
aku sedih teramat sedih..
emosi aku terganggu...
setiap perbuatan n kata2 ku menyakitkan hati orang lain, aku bagai hilang punca..
bagiku, sakit hati yang ku rasa perlu drasai jugak oleh mereka.. tapi salah mereka? argh... perasaan ku tak tenteram..
aku slalo bermohon, andai yang terbaik untukku adalh adam bersama ku,
berilah adam padaku..
tapi andai yang terbaik aku harus melupakan adam,
lupakan ingatan ku pada adam....

/aku mohon.... [tawa dalam tangisan...]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...